Κυριακή 22 Απριλίου 2018

ΜΙΧΑΛΗΣ ΔΕΜΑΤΑΣ " ψήγματα ψυχής " Ποιητική Συλλογή




ΨΗΓΜΑΤΑ ΨΥΧΗΣ • ΜΙΧΑΛΗΣ ΔΕΜΑΤΑΣ 
ΕΞΩΦΥΛΛΟ: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΑ ΦΑΓΑΔΑΚΗ 
ΣΕΛΙΔΟΠΟΙΗΣΗ – ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ: ΕΙΡΗΝΗ ΒΡΕΤΤΟΥ 
ΣΕΛ. 66 
ΑΘΗΝΑ 2017 
ISBN: 978-618-5323-13-4 
ΑΘΛ.Ε.ΠΟΛΙ.Σ. ΕΚΔΟΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΠΕΝΤΑΝΔΡΟΝ 2017


Πρόλογος 

O απόλυτα ορισμένος σκοπός του ΑΘΛ.Ε.ΠΟΛΙ.Σ., όπως αυτός προκύπτει από το καταστατικό του επιτάσσει τη «...συστηματική καλλιέργεια και ανάπτυξη των δυνατοτήτων των παιδιών, των νέων και των ενηλίκων με στόχο τη συμμετοχή σε πολιτιστικές, επιστη- μονικές και ποικίλες τα τεχνολογικές εκδηλώσεις και δράσεις...». Και καθώς στην ακρωνυμική του ονομασία ενυπάρχει η λέξη Πολιτισμός καλούμεθα να τον υπηρετήσουμε στο ακέραιο, με τα μέσα και τα εργαλεία που διαθέτουμε. Εγκαινιάζοντας λοιπόν την προσπάθεια αυτή, το ΑΘΛ.Ε.ΠΟΛΙ.Σ. προβαίνει στην έκδοση και παρουσίαση έργων νέων και ταλαντούχων δημιουργών με στόχο τη γνωστοποίηση και ανάδειξη στο ευρύτερο κοινό του έργου τους μέσω της εκδοτικής του ομάδας Πέντανδρον. Εντείνοντας την προσπάθεια αυτή έχει θέσει μεταξύ άλλων ως άμεση προτεραιότητα την έκδοση μνημειακών και συνάμα συμβολικών έργων της παγκόσμιας λογοτεχνίας, που ευελπιστούμε ότι στις στείρες ημέρες μας έχουν πολλά να «πουν» στο αναγνωστικό κοινό και την κοινωνία. Ελπίζουμε η προσπάθεια αυτή να βρει πρόσφορο έδαφος και γιατί όχι να ταράξει τους εν υπνώσει Κύκλους. 

ΠΟΙΗΜΑΤΑ ΣΥΛΛΟΓΗΣ 

Μπαλάντα

Βασίλεψες αγάπη μου.
Βασίλεψε ο ήλιος του καλοκαιριού
στα μάτια σου.
Χίλιες τουλίπες είναι τα μαλλιά σου.
Έρωτά μου
αγαθό μονοπάτι είναι το σώμα σου.
Ο ίσκιος σου
εκείνος ο Αρχάγγελος της σκέψης μου.
Πόσες φορές
κυρίευσες την ανάσα μου
με την ανάσα σου.
Τα μάτια μου δακρύζουν,
όταν κοιτώ εκείνο το ιλαρό φως
των ματιών σου.
Θέλω να ξέρεις πόσο σ' αγαπώ.
Θέλω να ξέρεις ότι ζω μέσα από σένα.
Μακρινή μου ύπαρξη
θα αφήσω
τα έρημα μεταλλεία της καρδιάς μου,
να ζήσω μέσα στην ψυχή σου.

❀    ❀    ❀    ❀

Μητέρα της Γης

Ήσουν η Καππαδοκία
του ουρανού
το δροσερό πρωινό
του Βοσπόρου.
Το απαλό τραγούδι
της θάλασσας.
Κεχριμπάρι του ήλιου
που λάμπεις
από αγάπη και ελπίδα,
θα είσαι για αιώνες
ένα ήσυχο ποίημα.
Οι στίχοι των ποιητών
χάραξαν
με τα βήματά τους
το μονοπάτι της καρδιάς σου.
Εκεί, που η Γεσθημανή
των ψυχών αναπαύεται,
ένα Ευαγγέλιο Αποστόλων
στις αλυκές της ζωής.
Ναζαρέτ των Αγγέλων
στο ηλιοτρόπιο που πας
σαν τραγούδι του ανέμου
να θυμάσαι τους προφήτες
–Αγάπης–
που τους λένε
–Ανθρώπους–
στη Βίβλο της γης.

❀    ❀    ❀    ❀

Άνθος

Παπαρούνα ωραία
όταν ο ήλιος ανατέλλει
τα φύλλα σου γεμίζουν
αθωότητα
κι η καρδιά σου φως.
Τα μάτια σου είναι
ένας ήλιος βοήθειας
και εσύ η ραψωδία
του έρωτα.
Τ’ ανθάκια σου
οι κήποι της Καλυψώς
και τα δάκρυά σου
η Οδύσσεια της αγάπης.
Παπαρούνα το τώρα
που αγαπάς τόσο ήσυχα
κάπου, κάπου
στο νησί σου ναυαγός
είναι ο έρωτας.


❀    ❀    ❀    ❀

Ικεσία

Πες μου...
πού νυχτώνει το βλέμμα σου...
και πού αρχίζει η ζωή...
Πες μου...
πού ανθίζουν τα ροδοπέταλα
του ύπνου σου...
Πες μου,
ποια ικεσία
να προσφέρω στα γόνατά σου
για ένα σ’ αγαπώ;
Πόσο
πρέπει να ελπίζει η καρδιά μου;
Άφησε
σε παρακαλώ το κύμα της σιωπής
να αγγίξει απαλά τα χείλη μου.
Άφησε
τη μυρωδιά του σώματός σου
να χαϊδεύει την σκέψη μου.


❀    ❀    ❀    ❀

Θεώρημα

Ξάπλωσα
την καρδιά μου
δίπλα στο τρίγωνο
του έρωτα
κι ο Πυθαγόρας της αγάπης
μου ψιθύρισε
την υποτείνουσα
του πόθου σου.
Τότε, πήρα το χάρακα
από το βάθος
της ψυχής μου
και τράβηξα
μια κάθετη γωνία
έως τον αθάνατο ήλιο
των ματιών σου...


❀    ❀    ❀    ❀

Χειρόγραφο ζωής


Ένα φεγγάρι ήλιος τα μαλλιά σου.
Κι εσύ γυναίκα όμορφη,
η –Πικάσο της αγάπης–.
Τα μάτια σου ανθίζουν
τα ροδοπέταλα της θάλασσας.
Θάλασσες οι σκέψεις σου
κι ένα ποίημα –Ελύτης–
τα μαλλιά σου...
Η κάθε σου σκέψη
είναι –ΙΘΑΚΗ– της καρδιάς.
Το πνεύμα ενός θεού
παράδεισος στο κήπο του Αδάμ.
Χιλιάδες τριαντάφυλλα
στολίζουν την ψυχή σου.
Λουλούδια της ζωής
που άνθισαν στο χρόνο.
Το κάθε δάκρυ σου λάμπει.
Λάμπει σαν χρυσό
μαργαριτάρι χειρόγραφο
του πάθους στη λίμνη
του Nτα Βίντσι.


❀    ❀    ❀    ❀

Διαβάτες

Αυτή η γυναίκα,
αυτός ο άνθρωπος,
βαδίζουν μαζί.
Κανείς δεν ξέρει για πού.
Άλλοτε μοιάζουν με αγάπες.
Άλλοτε μοιάζουν με χαρές.
Είτε βραδιάζει,
είτε ξημερώνει,
εκείνη η γυναίκα,
εκείνος ο άνθρωπος,
διαβάτες στο δρόμο της ζωής.
Σφίγγουν τα χέρια μαζί.
Άλλοι τους ακούν να μιλούν.
Άλλοι απλά δεν ακούν.
Κάποιοι από εμάς αδιαφορούν.
Εκείνη γυναίκα,
είναι η αγάπη
Εκείνος ο Άνθρωπος
είμαστε εμείς.

Άνθρωπε άκου:
ένα ταξίδι είναι η Ζωή.


❀    ❀    ❀    ❀

Νότα

Θα τραβήξω
μια σελίδα απ’ τον ουρανό
μέχρι την καρδιά σου.
Θα σχηματίσω
το λουλούδι της αγάπης μας.
Κι αν με αγκαλιάσεις
δισταχτική σαν παπαρούνα
που τρέμει,
θα πάρω ένα φύλλο φεγγαριού
και θα το βουτήξω στην καρδιά μου.
Θα σε σκέφτομαι
πάντα σαν Άγγελο
που φιλοξένησε
τα δάκρυά μου.
Μια νότα μελωδίας
η νότα που έπαιζε την αγάπη μας.
Θα υμνήσω τον έρωτα που έζησα.
Την ψυχή που αγάπησα.
Σαν φεγγάρι που έζησε
μέσα στ’ απέραντο
χρώμα των ματιών σου



ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ 

Ο Μιχάλης Δεματάς γεννήθηκε στη Ζυρίχη Ελβετίας το 1973.
Η πρώτη του ποιητική συλλογή « Ψήγματα Ψυχής εκδόθηκε από τον εκδοτικό οίκο ΠΕΝΤΑΔΡΟΝ του ΑΘΛΕΠΟΛΙΣ - Αθλητικό Πολιτιστικό Επιστημονικό Σωματείο.
Μεγάλωσε στην Αθήνα και ζει προς το παρόν στον Βόλο.
Σπούδασε:
Ηλεκτρονικός Εγκαταστάσεων και Αυτοματισμού
καθώς και στην Σχολή Εκπαιδεύσεως Τεχνιτών Τηλεπικοινωνίας ΣΕΤΤΗΛ του στρατού .
Εργάζεται στον ελληνικό στρατό. 








Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου