Πέμπτη 19 Μαΐου 2016

ΑΓΓΕΛΙΝΑ ΣΠΟΝΤΗ ΛΟΥΛΕΛΗ. ""Το αδιάντροπο αίμα"

Pablo Picasso

Είναι που πνίγονται στο αίμα
οι επαναστάσεις,
μου χες πει
κι εγώ η αφελής απόρησα.
Κι υποψιαζόμουν την ελευθερία,
γιατί,αυτό που ζούσαμε,
μονάχα λεύτερο δεν έμοιαζε,
ήτανε δέσμιο,
αλυσοδεμένο σε προκαταλήψεις
και παραπέτασμα μίσους......
........και σφηνωμένο
σ ένα καθεστώς με όψη λαμπερή
και ψυχή πίσσα σκοτάδι.
Γιατί, η ελευθερία για μένα,
ήτανε σύμβολο της αρετής,
τη σύμπνοια διατράνωνε
και την αδελφοσύνη,
τα μοιρασμένα και
τα καλώς καμωμένα,
τ αληθινά και τ ανδρεία.
Μεγάλωσα, σου είπα,συλλαβιστά,
σα να πενθούσα.
Μα δεν την αντάμωσα, παππού......
Έστρεψα την ψυχή μου παντού,
για να καταλάβω
για να εννοήσω
να συγχωρήσω για την ατίμωση.
Ηταν δικαίωμα,παππού,
η ελευθερία,
υπέρτατη μας τιμή,
μα βεβηλωνότανε από χέρια
ανθρώπων
και το αίμα σπιλωνότανε,
τόση χυδαιότητα πάνω
στο άρμα της ειρήνης,
και τέτοια λύσσα
μέσα στη δυναστεία
της μικρότητας
ούτε που το χα φανταστεί.......
Αιχμάλωτη είμαι,παππού,
σφιγμένη η καρδιά μου,
να,κοιτα,
στο πεζοδρόμιο μοιράζεται
η ρουφιάνα
και στο δρόμο η
σάπια κουλτούρα,
κοίτα,
αριστερά ελευθερία πωλείται
και στα δεξιά
διανέμεται κάλπικη,
δες, στις φαμίλιες
κυριαρχούνε τα ψεύδη
και τ αδέρφια σφάζουν
τον όρκο του αίματος,
σε ποιο αίμα,παππού,
να πιστέψω,
σε κείνο το λεύτερο που έχυσες
ή στο αδιάντροπο
που χύνεται τώρα,
η ελευθερία ,παππού,
είναι τραυματισμένη θανάσιμα
και ψυχορραγεί νύχτα μέρα.
Χτες, ψιθυρίσματα της
σκορπίστηκαν,
πως ήτανε λέει εχθρός της
ο άνθρωπος,
ψιθύριζε λέει,
την έσχατη προδοσία..................
ΑΓΓΕΛΙΝΑ ΣΠΟΝΤΗ ΛΟΥΛΕΛΗ.




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου