Δευτέρα 9 Φεβρουαρίου 2015

ΡΕΝΑ ΚΛΗΡΟΠΟΥΛΟΥ - ΤΟ ΛΑΟΓΡΑΦΙΚΟ ΥΠΟΓΕΙΟ ΜΟΥ



Είμαι η Ρένα Κληροπούλου , Γεννήθηκα στις 26 Νοεμβρίου του 1950 στην Καλαμάτα . Κι από τότε έζησα και ζω σε αυτή την όμορφη πόλη. Παντρεύτηκα γύρω στα 20 μου χρόνια κι απέκτησα 3 αγόρια.Συγχρόνως με την ανάστια τους και με χίλιες δυο υποχρεώσεις με ανακάλυπτα καθημερινά.
Ετσι βρήκα μέσα μου κι ένα θεϊκό ταλέντο, εκείνου  της σύλληψης ιδεών και παράλληλα υλοποίησής τους πάνω σε παλιά έπιπλα...δειλά δειλά διαμόρφωσα ένα χώρο , το αισθησιακό μου υπόγειο , το οποίο επίπλωσα με "σακατεμένα " έπιπλα από τα σκουπίδια , που μέσα από την επέμβασή μου έγιναν όμορφα και στήθηκαν με γούστο και μεράκι . Ετσι φτιάχτηκε το " Υπόγειο της Ρένας "και σταδιακά πλουμίστηκε με χιλιάδες καλλιγραφίες και μικροκατασκευές ώστε πολλοί Καλαματιανοί , ακόμα και σχολεία, να θέλουν να το επισκεφτούν και να το απολαύσουν . Η "τρέλα" μου αυτή συνεχίζεται ακόμα και σήμερα και κάθε μου "δημιούργημα " έχει κάτι να πει για τον εσωτερικό μου κόσμο και την εξέλιξή του .Ρένα Κληροπούλου 



Το σίδερο της γιαγιάς μου που σιδέρωνε με τις κόρες της το κουκουλάρικο ύφασμα ( άλλες θύμησες....) 

Η δεξαμενή πετρελαίου του υπογείου μου διακοσμημένη .
Το κάδρο " Ο Τάσος με την Γκόλφω " βρέθηκε σε υπόγειο κατεδαφιστέο.

Παλιά ταμπέλα μανάβικου ζωγραφισμένη με φρούτα από εμένα .

Απλά καπέλα ...... λουλούδια και φρούτα κολλημένα βουτηγμένα όλα στο γύψο και ύστερα χρώματα ..

Τραπεζάκι ( σε αυτό άνοιγαν το φύλλο παλιά ) Βρέθηκε σε παλιά αποθήκη .

Πολύ παλιό ξύλο

Καπάκι από βαρέλι.

Τραπεζάκι πατιναρισμένο με αληθινό φύλλο χρυσού
Ο καναπές  πήγαινε για τα σκουπίδια ....αλλά άλλαξε πορεία...


Νάκα , βρέθηκε σε αποθήκη , τώρα φιλοξενεί τις κούκλες της εγγόνας μου της 'Ερρικας 

Το ψυγείο πάγου της γιαγιάς Βούλας .Τώρα χρησιμοποιείται σαν μπαρ.

Σαμάρι.

Ο αργαλειός της κυρά Πιπίτσας σωσμένος και από τον σεισμό


Δεσπόζει το ξυλόγλυπτο ,στους τοίχους παλιές φωτογραφίες της οικογένειας , ο αργαλειός και το γραφείο του μπάρμπα Βάσου του Κληρόπουλου 

Το απολυτήριο της μάνας μου .


Γιαννιώτικο κόσμημα της μάνας μου 

Παλιά μπρίκια για καφέ στη χόβολη 



Νταβάδες και ταψιά του ξυλόφουρνου και του τζακιού 

Κουζινικά παλιά.

Πολλά γουδιά και γουδοχέρια!!!!

Κουζινικά 

Χειροποίητο πολύ παλιό τραπεζομάντιλο της κυρά Πιπίτσας ...τελικά έγινε κουρτινάκι 

Ντιβανοκασέλα ..τη βρήκα στο δρόμο 

Το τραπεζάκι ,ζωγραφισμένο στον τοίχο από τον Διονύση Π.
Η κόκκινη γωνία του υπογείου


Μία κάτοψη με ..άποψη 
Οχτώ παιδιά γεννήθηκαν σε αυτό το κρεββάτι της γιαγιάς Βούλας και του παππού Μιχάλη 

Γωνια του υπογείου 

Παλιός μπουφές αγορασμένος από το Μοναστηράκι

Η εκκλησιαστική γωνιά του υπογείου : κολυμπήθρα ,αναλόγιο για τα 12 Ευαγγέλια της Μεγάλης Πέμπτης ,καντήλια , εικόνες ...και προσευχή.

Στο βάθος χτιστή βιβλιοθήκη.

Η γωνιά του τζακιού , οι καναπέδες είναι χτιστοί, το τραπέζι στηρίζεται στα τρίποδα που κάποτε ακουμπούσε η σκάφη της κυρά Πιπίτσας. Το παλιό ρολόι στο τοίχο να μετράει τους καημούς και τους αναστεναγμούς ... Το χαλί υφαντό από τις καλόγριες του μοναστηριού.

Λαϊκή τέχνη - Ο πίνακας είναι ζωγραφισμένος από τον Κώστα Ζ.

Εδώ προσφέρουμε λουκάνικο και παϊδάκι κατευθείαν απ' το τζάκι.

Μπαούλα ,Μπαούλα ,Μπαούλα,Μπαούλα.....

Φανταστείτε το χώρο γεμάτο κόσμο... διαθέτουμε και κρεβάτι ....

Εδώ φαίνεται το πολύ παλιό γραφείο του μπαρμπα Βάσου 

Ευρύτερη όψη του υπογείου 

Η κονσολίτσα , ο καθρέπτης και οι φωτογραφίες της πατρικής μου οικογένειας Στο πλάϊ μανουάλια πολύ παλιά ...



Ευχαριστώ τον συνεργάτη μου Ηλία Κοντίτση που τράβηξε τις φωτογραφίες .


Αλλες δημιουργίες της Ρένας Κληροπούλου :
 http://homouniversalisgr.blogspot.gr/2015/02/blog-post_18.html?spref=fb



2 σχόλια:

  1. Καταπληκτική συλλογή, δημιουργημένη με πολύ γούστο, μεράκι και καλλιτεχνική ματιά. Ειλικρινά εντυπωσιακή. Πολλά μπράβο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Η ποικιλία και η ομορφιά αυτών των κειμηλίων είναι καταπληκτική.Μας μεταφέρει σε παλιές και πιο γλυκες μέρες ,παράλληλα όμως αντικατοπτρίζει και την δική σας ευαισθησία και αγάπη για αντικείμενα που συνδέθηκαν με τη ζωή μας και τα αγαπημένα μας πρόσωπα.Άπειρα συγχαρητήρια!!!
    Στέλιος Σκαλκέας

    ΑπάντησηΔιαγραφή