Παρασκευή 8 Νοεμβρίου 2013

ΚΟΤΣΟΒΟΛΟΥ ΑΘΗΝΑ "Βασισμένο πάνω σ' ένα μύθο"

Αχιλλέας 


Έλα ήρωά μου 
Για προίκα θα σου δώσω 
τον τόπο με τα λιόδεντρα 
Εκεί που σμίγουν 
η θάλασσα κι ο ουρανός 
Κι άλλες πολιτείες 
σύνολο επτά 
Ο ποιητής με τέσσερις αισθήσεις 
Την τραγούδησε τυφλός.. 
Κι από το παλάτι μου 
την κόρη να διαλέξεις.. 
Η πρώτη κόρη παραδομένη στο χρησμό 
έπρεπε να πεθάνει 
Για να έχεις εσύ τον ούριο άνεμο 
Οι Τρώες να προσμένουν 
κι η ντροπή να πληρωθεί 
Τι κι αν πληρώσουν κι άλλοι; 
Τι κι αν η κόρη με τα κόκκινα μαλλιά 
έπρεπε να πεθάνει 
Ένα ξημέρωμα πριν καν ξυπνήσει.. 
Έλα ήρωα μου. .. 
πρέπει να συνεχίσεις τη θυσία 
Τον αγώνα.. 
Γιατί η κόρη έφυγε για την δική σου μάχη 
Μην την αρνείσαι. 
. Εσύ θα γίνεις Ήρωας. 
. κι όταν πεθάνεις - 
Γιατί πάντα το γνώριζες πως θα πεθάνεις… 
- Θα ναι μέσα στην μάχη 
να πολεμάς σαν Ήρωας 
Γιός μιας θεάς.. 
σε βάπτιζε στ αθάνατο νερό 
Για να σε σώσει 
μα η δική σου μοίρα 
Είναι να σαι θνητός… 
σε βάπτιζε στ αθάνατο νερό 
Στους ήρωες ,μονάχα ο θάνατος ταιριάζει 
Έλα ήρωά μου.. 
Δεν σου ταιριάζει εσέ το άρμα της διχόνοιας 
Μα της μάχης .. του θανάτου… 


ΣΗΜΕΙΩΣΗ 
Όταν ο Αγαμέμνονας αναγκάστηκε να επιστρέψει τη Χρυσηίδα άρπαξε την Βρισηίδα από τη σκηνή του Αχιλλέα. Θυμωμένος εκείνος σταμάτησε να πολεμά. Οι Αχαιοί έχασαν τον ήρωα τους και χωρίς αυτόν η νίκη ήταν πλέον ανέφικτη. Για να τον εξευμενίσει ο Αγαμέμνονας του έταξε: 

Ιλιάδα Ραψωδία Ι. στίχοι 144-152: 

144 Κι' έχω μες στ' ομορφόχτιστο παλάτι μου τρεις κόρες,)
145 (τη Λαοδίκη, Εφιάνασσα, και τη Χρυσόθεμή μου,)
146 (αν [ο Αχιλλέας] παύσει τον θυμό του και δεχθεί φιλία)
147 (προς τον οίκο του Πηλέα. Εγώ θα δώσω),
148 • (περισσότερα από ότι έχει δώσει κανείς σε κόρη)
149 (θα δώσω επτά καλές πόλεις)
150 (τίς Καρδαμύλη, Ενόπη και Ιρή)
151 (τις Φαρές με τις δροσιές, την Άνθεια με τα νερά)
152 (την ωραία Αίπεια και την γεμάτη αμπέλια Πήδασο»






Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου